O mně

IMG_6109.JPG
IMG_5004.JPG

Jmenuji se Petr Mazáč , vystudoval jsem Vysokou školu strojního inženýrství VUT v Brně v oboru stavby letadel a pracuji jako 3D konstruktér.

 

Již odmalička jsem chtěl pracovat kolem automobilů a jako dítě jsem z dálky poznával všechny značky a typy aut už podle světel. Rád jsem se staral o rodinné vozy a časem se začal věnovat hobby detailingu. Během roku 2019 jsem objevil kouzlo PDR a rozhodl se, že budu pomáhat našim plechovým hračkám na čtyřech kolech od šrámů a poškození z provozu, pozdravů od závistivých buranů či při neohleduplnosti ostatních řidičů během parkování a otevírání dveří. 

 

Dlouho jsem studoval po internetu a sbíral informace a hlavně možnost školení, které by mě opravdu něco naučilo a nevytáhlo ze mě jen peníze a hlavně kde bych si vyzkoušel, jestli  mě tato profese bude vůbec bavit. V ČR žádné takové školení neexistuje, pouze týdenní školení, po kterém školitelská firma deklaruje, že jsem profík. O takové školení ale já zájem neměl a hledal jsem v zahraničí a nakonec našel fajn firmičku v Bratislavě, kde jsem se na začátku roku 2020 vydal na 2 týdenní základní školení, které mě naučilo správnou techniku. Společně s tímto opravdovým školením se dále samovzdělávám pomocí velmi kvalitních online placených kurzů a lekcí přímo od jednoho z nejlepších PDR techniků v USA. Po školení jsem usoudil, že do toho půjdu a následoval nákup nářadí, tréninkových karosářských dílů a měsíce strávených v garáži ve svém volném čase. Trénovat na staré kapotě, kde o nic nejde, je sice fajn, ale po pár měsících jsem cítil, že už bych nějaký důlek či promáčklinu mohl zvládnout i na opravdovém autě. A proto jsem v květnu 2020 založil svou malou firmičku BezDůlku.CZ

Technika PDR sice vypadá velice jednoduše, ale opak je pravdou. Mezi profesionály je PDR považováno spíše za umění než řemeslo. Je velmi důležité naučit se techniku a přesnost při vytlačování, nicméně neméně důležité jsou vlastnosti samotného PDR technika. Odhodlanost, trpělivost, ale také pokora a férovost. 

V některých případech je PDR metoda nepoužitelná nebo výsledek opravy bude vždy patrný na pohled. Jediná možnost opravy u takových poškození je tmelení, lakování či výměna dílu. I v tomto případě ale může PDR metoda pomoci k vyrovnání poškození tak, aby se použilo co nejméně tmelení a broušení. 

Průběh a místo opravy

Pokud máte důlek či jiné poškození karoserie, neváhejte mě kontaktovat a uvidíme, co pro Vaše vozidlo můžeme udělat. Ideální je osobní setkání přímo u vozidla a zhodnocení možností. Lze zaslat také fotky poškození, nicméně ty dokáží někdy klamat a bez kvalitního osvětlení nelze dobře deformaci posoudit a určit odhadovanou cenu a složitost opravy. Kontaktovat mě můžete přes telefon, email nebo formuláře v kontaktech.

Opravy provádím většinou ve vlastní garáži na adrese uvedené v kontaktech. Je možné se také domluvit na opravě přímo u Vás doma. V tomto případě potřebuji přístup k elektřině a ideálně zastřešený prostor (garáž/přístřešek) a Vy nemusíte nikam jezdit. Toto platí v případě jednodušších promáčklin. Vše je na domluvě. Pokud se rozhodnete dát mi důvěru, budu se snažit Vám vyjít vstříc a vykouzlit úsměv na tváři. Budu se těšit.

Tipy pro výběr PDR technika

Při osobní schůzce by Vám měl technik říct, jak by oprava měla probíhat a průběžně Vás v průběhu opravy informovat, pokud narazí na problém, který je třeba řešit. Například pokud je v promáčklině již prasklý lak, je velmi pravděpodobné, že během vytlačování se lak začne loupat víc a víc. Toto se dá částečně opravit korekční barvou a vyleštit, nicméně originální lak je již porušen a může se začít v budoucnu loupat. Při již prasklém laku je taky omezení v použití lepící metody, jelikož by se lak odloupl spolu s lepidlem, jak je vidět na obrázku. Ano, i já jsem tuto chybu udělal. 

IMG_6325_edited.jpg
IMG_6322.JPG

Časová náročnost

U menších promáčklin na dobře přístupných místech se délka opravy pohybuje v rámci hodin. U složitějších promáčklin trvá oprava pracovní den a u komplikovaných poškození se oprava může protáhnout na více dní. V případě malých promáčklin či důlků je možné auto přivézt, projít se po okolí nebo zajít si na jídlo a odjet opraveným vozem.  

Jak nemá vypadat oprava

Nenechte se nalákat od lidí, kteří o PDR metodě slyšeli tak akorát z rychlíku, koupili si nejlevnější sadu nářadí z internetu za pár tisíc a tváří se, že vše zvládnou a potom na facebooku šíří svá moudra, jak je to jednoduché. Přece stačí tavná pislole a lepidlo z Lidlu a nějakou přísavku nebo ještě lépe záchodový zvon a máte vyhráno. Za pár minut není co dělat.

 

Aspoň základní profesionální sada PRD nástrojů a vybavení se pohybuje v rozmezí 1000-2000Eur. Pro příklad, pouze jeden hák na opravy PDR běžně stojí kolem 100eur. Na internetu můžete bez problému najít PDR sady čítající desítky kusů za cenu do 10 000Kč. Taková sada nemůže dlouhodobě správně fungovat a velice rychle se zničí a poukazuje na to, že takový PDR odborník moc nechce investovat do vybavení a dá se předpokládat, že neinvestuje ani do školení a vzdělávání. Pak může oprava vypadat i takto:

pdr_fail.jpg